Friday, January 4, 2008

Letih Cari Tanah Untuk Di Sewa/Pajak.

Huhh...cabaran pertama aku...nak cari tanah untuk di sewakan belah-belah Kulim, Seberang Perai Utara... Tiap-tiap hari on the way nak sampai ofis, dok perati jugak kiri kanan highway, banyak betoi tanah yang naik semak samun. Tapi masalahnya tak tau sapa punya tanah...
Dah habih aku googled dalam web nih carik tanah untuk buat project perintis tanam serai aku ni...tapi semuanya menemui jalan mati..hehh..
Sekarang ni, aku kena cari masa jugak nak pi Pejabat Tanah kat Kulim ni...kalo tak dak, aku nak try pejabat tanah kat Bertam plak.. Tapi, agak-agak berapa plak sewa/pajak tanah kat area-area sini ek.? Hmmm... Aku kalo setakat RM400-500/setahun/ekar mampu la aku untuk projek ni.. Tapi kalo lebih kena carik tanah kat tempat lain la plak...
Buat masa ni, progress untuk projek ni masih ZERO. Tapi still ada plan B, aku dah roger kat sri_kelubi mintak spare tanah untuk aku buang dalam 1/2 ekar jadi arr...JV ngan dia untuk projek peringkat awal ni.. Tengah tunggu respond dia tgk. Kalo takdak respond jugak esok aku call dia tanya... Dengaq cerita, dia dah rancak tebas sana sini...hehehe...orang banyak tanah ni senang la...tu pon masih ada spare lagi dalam 10ekar...huhh..best betoi kalo aku ada tanah banyak tu..
By the way, kat kampung wife aku tu still on lagi...balik sana nanti aku nak tebas buang semak samun kat situ..pastu cari supply anak serai, pastu bleh start tanam...tapi cukup ka masa nak buat semua tu dalam cuti weekend saja...hmmmm....

No comments: